Cred ca am deja suficienti kilometri cu un carucior Joie Mirus, incat sa-l pot judeca obiectiv. Joie Mirus e caruciorul pe care l-am folosit cel mai mult dintre toate care mi-au trecut prin mana, a carat-o pe Iris, acum il cara pe Felix si, cat de curand, le va purta pe roti si un verisor de-al celor doi, probabil de anul viitor. Un review pentru Joie Mirus cat am putut eu de obiectiv.
Zic din capul locului ca sunt fan Joie. Au produse de calitate destinate transportului bebelusilor, pentru toate buzunarele. In afara de Joie Mirus, pana acum am avut de la ei Joie Muze, Joie Twin Aire, iar scaunul nostru pentru Felix este Joie Spin 360, niciunul nu m-a dezamagit.
Joie Mirus, o strutocamila
Dupa aventura cu Coccolle Ambra m-am lamurit cum e cu carucioarele 3 in 1 si la Felix nu mi-a mai trebuit. Aveam caruciorul asta de la Iris, avea pozitie de somn, era recomandat de la 0 kg.
Cum oricum in primele 2-3 luni pe el l-am purtat mai mult in sistem, nu s-a pus problema de carucior. Ulterior insa, nu am simtit deloc nevoia unui landou.
Initial am avut tentativa unui tandem cu un Joie Twin Aire, lucru ce s-a dovedit o aventura destul de anevoioasa si inutila. In cele din urma am gasit solutia in combinatia carucior Joie Mirus + un buggy board, pentru a nu o mai purta pe Iris in carca, pentru ca deja ma cocosa.
Despre Mirus zic ca e o strutocamila pentru ca e carucior sport, dar poate fi folosit de la nastere. E carucior sport, dar e mai robust, nu e dintre cele pe care le iei la subrat si fugi cu ele, cum sunt cele dedicate copiilor mai mari, cele tip umbrela.
Nu, probabil ca nu e cel mai comod carucior pentru nou-nascuti, dar daca il folosesti cu moderatie la inceput, reusesti sa scapi fara a sparge sute de lei pe ceva cu landou, care-ti si pune stapanire pe spatiul din casa.
Avantaje carucior Joie Mirus
- Principalul avantaj la caruciorul asta este, fara dar sau poate, faptul ca e reversibil. Cu o miscare ai inversat manerul si esti cu fata la bebe.
- E destul de ieftin. Am dat vreo 600-700 lei pe el de nou si nu regret niciun leu. Acum e ceva mai mult, ca na, inflatie.
- Merge bine, are roti pline, se comporta bine si pe suprafete netede si pe teren mai accidentat. Nu recomand insa plimbarea unui bebelus prea mic pe teren accidentat, pentru ca, evident nu amortizeaza la fel de bine ca un carucior masiv cu landou. Daca mergi doar pe asfalt insa, e numai bun.
- Poate fi impins cu o mana – mare plus daca ai de tinut un alt copil de mana, daca mergi cu caruciorul in supermarket si te ambitionezi sa impingi la ambele carucioare, daca vrei sa alergi cu el. Mai nou am inceput sa alerg cu Joie Mirus si e ceva tare distractiv, Felix se bucura, Iris alearga si ea pe langa mine pe bicicleta.
- Are pozitie de somn. Asta ar fi un avantaj, insa nu e o pozitie perfect plana, e ceva la 170°. Spatarul ramane putin de tot inclinat.
- Are toate husele detasabile si usor lavabile la masina. Tocmai ce am trecut prin procesul asta, acum caruciorul arata ca nou, dupa ce initial arata ca dupa bombardament.
- Are cos de depozitare sub el. La noi acolo stau de regula toate trasnaile: papusi, carucioare de papusi, sticle cu solutie de baloane si orice mai poate fi carat dupa noi.
- Se pliaza destul de bine pentru un carucior robust. Sta si in picioare, insa daca ai ceva lasat in el sau in cos, exista sanse sa nu mai stea.
- Are frane zdravene, nu mi-au facut niciodata figuri, cum mi s-a intamplat la Greentom. Chiar si in panta daca e sa las caruciorul, n-am emotii.
- Are capotina mega-generoasa. Treaba asta ajuta in mod deosebit daca cel mic e in sezut si bate soarele/vantul/te prinde ploaia, etc. Daca e in pozitie de somn si soarele apune, ia-ti adio, il va lumina ca pe un bec cu toata capotina trasa. Noroc ca poti sa-l intorci pe bebe cu spatele la soare.
- Bineinteles, husa caruciorului are filtru UV 50, este perfect impermeabila si de mare ajutor si la vant.
- E destul de usor pentru un carucior atat de robust. Are doar 7 kg, ceea ce in comparatie cu Muze, care are 9, il face destul de usor.
Dezavantaje carucior Joie Mirus
- Principalul dezavantaj al lui Mirus ar fi ca odata ce intorci manerul incat sa poti vedea copilul, mersul devine tare ciudat, cam ca la carucioarele alea mari de marfa din Dedeman. Asta se intampla deoarece rotile care cotesc raman pe spate si trebuie sa faci miscarile fix pe dos. Te obisnuiesti, dar dureaza ceva.
- O alta problema, care apare tot in situatia cand tii copilul cu fata catre tine, este ca dai cu piciorul in bara de jos. Eu, cel putin, o pateam foarte des, o fi fost o problema de la inaltimea mea.
- Se pliaza si nu prea. Ca sa fie atat de robust, se pliaza sub forma de carte. Daca in casa ii mai gasesti loc, in portbagajul unei Kia Ceed break daca-l pui, cam aia e, mare lucru nu mai intra peste. Fix din acest motiv, pentru portbagaj avem un Maclaren Quest, pe care abia-l simti in portbagaj.
- Nu e cel mai grozav carucior cand vine vorba de somnul celor foarte mici. Felix se frustra foarte tare in el ca nu reusesa sa se roteasca pentru somn, motiv pentru care nici nu prea reusea sa doarma in el.
- Iris insa, care doarme mai mereu pe spate, dormea in el si cate 3 ore afara, la aer. Deci chestia asta probabil mai difera si in functie de copil.
- In timp, dupa kilometri si kilometri, rotile ajung sa faca figuri pe nisip/pietris, in sensul ca uneori se mai blocheaza cate o roata in sensul invers directiei de deplasare. Eu am rezolvat problema asta ungand rotile periodic.
Una peste alta, recomand cu caldura achizitia unui carucior Joie Mirus. Cred ca e cel mai bun carucior pe care am pus mana, per total si va ramane caruciorul meu de suflet.
?
Good
Heloo
tacu.lavinia19@yahoo.com
Bună